lördag 30 oktober 2010

Happy birthday och barnvagnsinköp


Tänk att man tycker det är så roligt att fylla år, trots att jag är 36 år så älskar jag att fylla år, få fin frukost på sängen av min kära. Sova räv som ett barn och vakna upp till det och få present. Jag sov hela natten..det var ett himla tjat om mina sömnrubbningar men det är så härligt när jag väl sover bra som  inatt. Dagen blir liksom på ett helt annorlunda sätt, känner sig mer vaken och klar. Efter den fina frukosten på sängen så tog vi oss ut till hjällbo, ett myller av fin frukt och människor från alla världens hörn, som att vara utomlands fast bara tjugo minuter från stan. Vi fick äntligen köpt en barnvagn, sitt och liggdel, babybilstol och en  babybjörn. Den är röd och svart endast använd i fyra månder..alltså vilket kap, vi är så nöjda. Vi räknade ut att vi har sparat ca sex tusen kronor på detta köp,om vi skulle ha köpt allt nytt som det faktiskt nästan är. Begagnat känns rätt och att tillvara på miljön. Som en stor present till oss just idag. Snacka om att gå in i detta med hull och hår, det blirvisst så, jag trodde nog aldrig det. Känns härligt. Jag som troddelänge att jag bara skulle ha en hund och arbeta som polis..haha..faktiskt sant, sen ändrades det vilket är skönt. Ja vad händer annars, bombhot i Nordstan...vad är det för en värld vi lever i..? Vi ska äta middag ute sen ikväll, ha det mysigt och bara njuta. Dricka alkoholfritt..wow det är kul. Jag längtar ihjäl mig efter rött gott vin...känna den där riktiga smaken av gott vin..alkoholfritt i all ära men det kommer aldrig nära såsom ett bra vin från sydafrika tex. Den dagen den lyckan. Nu är det så mörkt ute..verkligen höstkänsla, det är så härligt att få gratulationer från hela världen, känns som man är där lite trots allt. Bästa var nog från våra segelvänner som just hälsade från Robinson cruise island, senare blir det påskön och till sista Tahiti. Jättetråkigt...haha.

Olika resor på olika sätt, fint det med.

Ha en fin fin dag (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar