söndag 24 oktober 2010

Länge leve kärleken, so happy together...(:

Kära läsare

Idag skriver jag från soffan fast inte klockan fyra på natten utan åtta på kvällen, iförd en vit morgonrock och mina innetofflor. Har precis insett att jag har lätt för att inte hålla tätt..graviditets symptom, man kan antingen skratta eller gråta..jag valde att göra båda..ha ha.  Fick sedan näsblod och blev en aningen varm,  Ygor gick och köpte en pizza och sen kändes det bättre..Vi har kommit hem från det mest fantastiska bröllop någonsin, som i" meet joe black" fast inte att dansa med döden utan livet itself. Min syster Johanna läste ett härligt tal om just den filmen, citat ur den filmen som påminner oss om att följa sitt hjärta, att våga gå sin väg. Dessa citat är mellan Joe black och William parrish samt mellan dottern och William.

" Love is passion, obsession, someone you can't live without. If you don't start with that, what are you going to end up with? Fall head over heels. I say find someone you can love like crazy and who'll love you the same way back. And how do you find him? Forget your head and listen to your heart. I'm not hearing any heart. Run the risk, if you get hurt, you'll come back. Because, the truth is there is no sense living your life without this. To make the journey and not fall deeply in love - well, you haven't lived a life at all. You have to try. Because if you haven't tried, you haven't lived "

"You never know, lightning could strike "
" I want you to sing with rapture and dance like a dervish " jag bara dör när jag hör han säga det, dance like a dervish.....så fin replik och hoppfull.

Själv så hade jag skrivit ner mitt tal och valt ut "äktenskapet" av Kahil Gibran...jag var nr tio i alla tal som skulle hållas...satt som på nålar...nä nu är det väl jag..saken var bara att min faster Lena hann före med denna dikt..ja ja..be cool, alla mina bordsvänner tittade på mig då hon läste upp dikten...men var det inte den du skulle läsa?
- Jodå..sa jag lite käckt..och låtsade vara cool..ha ha..jag improviserade ihop ett tal som jag blev nöjd med, alla tittade på mig som om jag faktiskt hade planerat detta..i slutet så nämnde jag just detta med dikten, skål för deras äktenskap och för dikten som redan blev läst..hahhaahaha..ahhhhh vad skönt jag kunde slappna av.

Dags för tårta och vals, jag och Ygor dansade till och med några hyfsat rörliga danser...sen var klockan elva..ja god natt och tack för mig, jag och syster Johanna gled upp från festens rytmer och baren som skulle öppna. Mitt halsont och nio dagars förkylning plus känslan av att vara höggrravid gjorde sig påmind..vila är bra Josefine.
Nattens rytmer och orkester hördes högt och tydligt vi bodde nämligen precis ovanför, mitt sista vakna minne är jag och Ygor ätandes vindruvor,   jag drack roibos te och Ygor pratade om nattens bravader. Jag vaknade sedan kl 09:00 gick ner i pyjamas och innetofflor, drack kaffe med  Cecilia som var en tapper heroinna, barnvakt  åt Alice,  Inas och Oskars dotter, Anna och deras lilla son var också vakna, vi njöt av morgontimmarnas tystnad, ostsmörgås och olika livserfarenheter. Därefter var det brunch på slottet, många tunga ögonlock och svajjiga röster..tack och adjö för oss, sen bar det hemåt.

I morgon blir det vårdcentralen, vila och åter vila. Mycket vätska och en och en annan blog..ha ha.
Gud vad härligt att skriva igen, tidig kväll med Indiana Jones, rörliga bilder på en 42 tums TV är inte dumt.
Försöker att få bilderna så där snyggt inlagt i texten..men det fungerar ej...any ideas?

Kika gärna på nya bilder på bildspelet längst ner!



                                               Stickat på en höstmarknad som såg så fin ut

Tack och hej leverpastej


Ina innan bröllopet
Happy togeteher..lalallala
Ina i spegelbild
Längst,  lång och den lilla dvärgen..ha ha

1 kommentar: