måndag 18 oktober 2010

Mr Jekyll and mr hyde

Efter ca tre veckor av funderingar och tagit sats så skriver jag nu mitt första inlägg i min blogg. Tack vare Nanna, min vän som precis blivit mor så har jag fått igång en blogg. Jag är nu i vecka 33 och hormonerna spökar så det förslår. I natt va nog värst, en gravids bekännelser, gråt, svettningar, värmepåslag och öppet
fönster, trots -1 minusgrad....kallt...nej..herregud jag dör av värme. Stackars Ygor..inatt fick han se en mycket gravid kvinna..som behövde mycket stöd. Precis just då ville jag vara i v 39...Maya kom ut till oss, till världen. Nu idag är ja på den ljusa sidan och kan se dörren till ljuset, Mr Jekyll har gått och lagt sig, får sen när han dyker upp nästa gång. Min förlossnigsväska finns, ej packad..syster Johanna sa att nej den packade jag dagen innan, så ni förstår läget, snacka om stress och att vara praktisk. Visst försegår de en massa tankar och förberedelser i mindet och i själen. Helt naturligt. Att boa in oss, att se till att allt finns, det liksom bara kommer naturligt. Sållandet av allting, vad är viktigt just nu. Dagens praktiska detaljer, köpa ballerinaskor på Hm, gärna online..haha. Räkningar, logistik inför bröllopet i helgen. Vi ska ju på min systers bröllop på Nääs slott, ska bli så lyxigt, bo i ett 1800-tals rum i vitt och blått, avnjuta en underbar natur och inte minst ett hejdundrande bröllop.

Välkomna att skriva inlägg, kommentarer, tips och bara säga hej. Som sagt bloggen är under utveckling, mer bilder och upplägg kommer inom kort.

Varma (hormon) hälsningar, Josefine

2 kommentarer:

  1. Meu amor,
    grattis grattis på din första blog!!!!

    It is very beautiful and I hope you can have lots of fun writing about the amazing journey and miracle we are just about to begin with!
    Muitos beijos para você e para a Maya.

    Te amo.
    Ygor

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg - så
    Glad att kunna inspirera! Ska bli spännande att följa dina känslor o tankar om allt mellan himmel o jord! Kram till dig josefine

    SvaraRadera