tisdag 26 oktober 2010

I hälsans järngrepp och morgontimmens guld

I natt sov jag från klockan halv elva till fem på morgonen, måste vara rekord tror jag. Inte för att jag kände ..ohhh nu är jag pigg och utvilad, men hyfsat nöjd med antal sovtimmar. Jag läste en artikel för inte så länge sen om just sömnrubbningar och förstod då att det är helt okej att ta igen sömnen på dagen. Jag är så tacksam för att jag kan göra det. Ja hur mår jag annars då?..känna efter..hmm..fortfarande förkyld, spänner bakom ögonen, hostan sitter som ett järngrepp, stackars Ygor fick lägga sig i soffan i natt för att jag hostar. Insåg att jag faktiskt knaprar i mig fem olika tabletter, varav en är från hälsokosten. Propolis,  för immunförsvaret. Känns som en vågskål att vandra mellan vårt vetenskapliga apotek och till den alternativa hälsokosten, alla har så olika värderingar om vad som är bra och inte bra. Jag får nog gå på min intution där.
Ja idag är det yoga, har ej bestämt mig om det är bra att gå när jag precis har kommit ur mitt halsont, halsfluss. Jag vill ju ej smitta någon och ej dra på mig ännu ett virus från någon envis bacill som bara väntar på att gå till attack...kom igen hon är gravid, hennes immunförsvar är så lågt..till attack!
Inser att denna blog blev väldigt mycket om min hälsa, egots morgontid, hallå tyck synd om mig..haha.
Nu är klockan tio i sju och snart kan man ju äta frukost , planerar redan..mmmm..fattiga riddare som är så gott och en god kopp kaffe. Dagens planer då..storartade som alltid. Fixa profylax DVD från bibblan, se till så alla papper är i sin ordning för vårt fantastiska mammapengs system, good  law of attraction, försäkringskassan positiva järngrepp. Varje vecka får jag ett veckobrev om vilken vecka jag är i, det är bra för att jag lyckas aldrig riktigt komma ihåg det. Igår stod det att mamman har städmani...allt skall vara klart inför förlossningen..som vad jag förstår är om ca sju veckor..jodå det gäller att vara förberedd..som med den omtalade BB-väskan. Städmanin har alltid funnits där, min kärlek tog sig an detta igår efter min panik av alla dammråttor som bara krälade sig fram i alla hörn. Andas Josefne, don´t let panic women come here..haha. Väskan är fortfarande tom, jag har ju trots allt några veckor kvar.

Veckans filmtips " Somewhere" , en film av Sofia Coppola som är en mästerlig regissör, om jag ska drömma in någon jag skulle vilja arbeta med inom film så är det just med henne. Skönheten i bilden, små detaljer av känslor och färger, ljud och inte minst hennes regi. http://www.youtube.com/watch?v=C9n9hP_LtL8


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar