torsdag 28 oktober 2010

Spatime på hagabadet och andra spatips

Underbart att en morgon kunna gå till hagabadet för att njuta av gratisbad och för dom som hade bokat..i tid..njuta av en ansiktsbehandling eller massage. Jag gick dit för att bada och bara flyta i en timme, så skönt för kroppen, tyngdlösheten, känna sig lätt och vara i en fin miljö en stund. Jag gled in i mina medhavda hagabadet tofflor och morgonrock, musiken och lugnet gjorde att jag lätt skulle kunna somna till och sen vakna upp och kanske till och med ha hamnat på en strand långt bort...karibien kanske..why not? Oj vad härligt, inte trodde jag att det kunde bli så här bra. Nja jag halvsomnade och lyssnade på olika roliga samtal i den varma bassängen. Fick en massa frågor från två kvinnor om hagabadet..jag har ju trots allt jobbat där fast för ca nio år sedan, som massör. Två timmar senare kände jag mig en anigen mer avslappnad och tog mig till deras shop ganska så mör, hittade en lotion med jasmin, unnade mig en sådan inför vintern som komma skall, nästan som Hawaii tänkte jag..vad är en lei handplockad på Hawaii..plumerians doft mot en lotion på hagabadet..ja vars en aningen olika men vad gör man inte..haha. Har drömt in en lei av min vän Bibbie som har en resa dit för att simma med valar och delfiner, som arrangerar en gudinneresa, jag gör mer än  gärna reklam för hennes och Mias resa till Hawaii. http://www.lifepurpose.se/Hawaii.html Gjorde själv den resan  -07 som öppnade upp en massa bra saker i mitt liv, finns att läsa i min blogg. Jag tycker hagabadet är bra för dom som vill njuta av ett lättilgängligt spa mitt i stan, för att bada och ha det skönt. Arken spa är ett snäpp bättre ute på hisingen, med en massa olika rum som ljusterapi, mörkt rum med vattensängar som är uppvärmda, otroligt vacker utsikt över hamninloppet, en rad olika bastu och stilfullt vackert dekorerat i vartenda hörn. Så ja mitt tips är Arken spa, orka ta er med antingen buss eller bil all the way to hising island, skandia hamnen. 
Jag anser nog mig vara en stor livsnjutare som lätt skulle skulle kunna ha detta som arbete, testa olika spa och skriva om det, fotografera och beskriva känslan av det...finns det såna jobb? Hihi...ibland undrar jag om jag föddes i fel land kanske, varför föddes jag ej i söderhavet, någonstans där allt det här finns att uppleva. Det är aldrig för sent, mitt tips njut av livet fullt ut!
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar