torsdag 26 maj 2011

Going Havaianas...

Så var sandalinköpet klart, en varm superskön eftermiddag, säkert en 26 grader plus..Maya hängandes i babybjörnen, somnar så gott där. Havaianas är ju bara ett måste innan vi åker hem till svedala...alla olika dess färger. Hade vi inte haft alla väskor plus barnvagn så kunde vi ju köpt med många och sålt hemma på Haga nygata...det får bli en annan gång. Efter turistinköpet åkte vi till mitt exotiska rike..Horti fruit, en oas av alla grönsaker och frukter man bara kan tänka sig. Som jag har visat innan på min blogg, alla olika storlekar..jag blir lika exalterad och förvånad varje gång vi går där. Lukta och titta, som ett barn på julafton. Tänk er hemköps halva papaya som man kan köpa, den kostar ca 40 kr hemma, här en precis lika stor papaya fast solmogen kostar 6 kr...herregud, jag måste vräka i mig innan jag åker hem..mmmm..njuta. Tycker nog i och för sig att jag gör det på alla sätt. Skall använda alla mina klänningar jag tog med..för sen är det inte läge för det hemma..då det verkar vara ca 15 plus. När vi kommer hem är kylskåpet tomt..hohooo...en rutten morot kanske man kan hitta. I morgon kväll kommer meu amor hem, vi pratade idag, kändes fint. Han är saknad av oss alla här. Pizzatime..igen..chuhasscarria..och sedan Buzios, enjoy as much as we can. På Tisdag går flyget hem igen...tillbaka till BVC, järntorget och city..haha. Bermudatriangeln..Skall vidga mina vyer avsevärt nu när "sommaren" har kommit..eller har den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar