fredag 13 maj 2011

Morgonstund har guld i mund..eller vad det heter..

Jag tar min lilla vanliga promenad "in the gated community". Det är dels det som är enstor skillnad från Sverige, att bo i ett inhägnat område. Det är då som jag märker skillnaderna mellan de olika klasserna. Murar stängsel och annat som skyddar husen. Om jag jämför det med att bo på Brännö tex så är det en enorm skillnad. Där låser man ju nästan ej sin dörr...ja allting har sina sidor. I vilket fall så brukar jag ta mig en promenad här, det är vackert och lagunen som mynnar ut till havet där brukar det samlas mycket fåglar plus en typ av större hamster eller råtta..låter inte som dom är jättefina men dom är faktiskt lite söta. Nu fick jag inte någon bild på dom. Igår såg jag dom, dom stannade upp och tittade på mig, två små söta..som sen sprang iväg bland grönskan. Sen finns det en hägerliknande fågel som är fin. Man kan se det vita...på bilden, det är fågeln..haha. Jag mötte en gammal haltande kvinna, säkert 80 år, hon pratade om vädret, härligt att ja förstod allting, och kunde svara tillbaka. Då kom jag på att jag ju faktiskt klara mig med språket. Ibland blir jag lite trött av att lyssna och försöka förstå allting..stänger av då och vilar mitt stackars arma huvud. Idag blev det "kallt" här...+21 grader bara...då är det jackan på..inte för mig. Nu är det höst vilket verkar vara kallt för många här. I affärerna är det höstfärger..vilket jag ej kan förstå, till och med kappor. Jag går i mina sköna shorts och linne. Här skall minsann njutas, det är sommar..haha. Svensk sommarvärme. Nu skriver jag från sängen, försöker fånga myggor, Maya sover. Äntligen tid för reflektion, musik, skriva tänka..bara vara. Ygors mamma är så go och hjälper till mycket, jag tänker på dom som är ensamstående...vilka tappra själar. Jag undrar hur Ygor har det på det stora blå...alla valar..längtar..




Boa noite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar