måndag 23 maj 2011

Ljuvliga dag

Klockan är 22:00 och Maya har precis somnat...sent men så är det ibland. Jag som hade tänkt att skriva mer på min text till namngivnigen..vi skall ha den på Söndag. Idag var det strålande sol och vips på med bikinin som legat gömd ca en vecka nu för att det var ett ständigt grådis..som jag säkert har skrivit om 50 gånger. Ja det är väl inte hela världen tänker jag nu då jag läste om vulkanen på Island som sprider aska...tänk om dom stänger lutfrummet i Sverige..ja då får vi antingen vänta eller landa någon annstans. Mycket som sker i världen nu, jordbävningar, vulkanutbrott..känns som moder jord rensar ut..! På tal om något helt annat så blev jag moster igen till min syster Emmas två små gossar som kom till världen. Ska bli spännande att träffa dom när vi kommer hem. Det ska bli skönt när min kärlek kommer tillbaka från det stora blå. Jag längtar..Maya med..Ygor längtar nog mest efter Maya..hihi. Jag känner en sån kärlek till min familj, är så glad över oss. I morgon skall jag inhandla den mest använda skosorten här..Havaianas..flip..flip..flop..låter det överallt vart man än går. Skönt med folk som lite lojt hasar sig fram. Dom är ju supersköna så jag förstår varför, dom har dom ju ett helt annat klimat än vad vi har i Sverige, klart man kan använda dom under en länge period. Vi har en vecka kvar här nu...det känns som vi har varit här i sex månader..sköna dagar. Igår tex åt vi värlens godaste pizzor och idag till efterätt en mix av solmogen mango, vattenmelon med choklad över. Jag njuter av all nutrition och överflöd.


Sovdags....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar