måndag 9 maj 2011

Tankar från hängmattan

Jag sitter och skriver från hängmattan, borde ligga ner men vår lilla Maya siter bredvid och leker med en gummigroda som hon attackerar....ahhhhggg. Inser att jag har så mycket tid här att tänka och fundera över livet och framtida planer. Ibland dyker tanken upp, varför bor vi inte här..ja så skrev jag nog förra gången med. Sen när jag tittar på reportage om korruption överallt i samhället tänker jag till en extra gång. Som när folk som sitter i högre positioner tar barnens pengar som skulle gå till deras mat i skolan...för jäkligt. Då känner jag att Sverige helt plötsligt är så bra på många sätt. Gäller att hitta en balans i allting tror jag. Klimatet är underbart här, folket likaså, maten, kulturen, musiken ja mycket som skulle vara bra för alla svenskar att få ta del av, bli mera mjuk i vårt sätt att leva. Glädje över det lilla, inte bara materiella saker utan livet självt. Att umgås mera med sina familjer, Leva. Vi har nästan sex månader av kyla, mörker...inte konstigt att vi längtar bort, att vi går inåt som i ett ide. Snart blir jag gräsänka i 15 dagar, men är med Ygors familj som är så goa och hjälpsamma. Maya verkligen stortrivs här märker jag. Hon sover och äter bra. Vi planerar för en namngivelse vi skall ha i Buzios sista helgen i Maj.Det ser jag fram emot. Havet är centrum.. så klart. Det finns en massa sköldpaddor där..barnens beskyddare.  Nu har hon tröttnat på sin gummigroda...

2 kommentarer:

  1. Underbar tillvaro:)
    här hemma är det sommar igen sedan ett par dagar, inte ens en vecka sedan det kom snö, hagel & regn på samma dag..., njutit i solen med halva mamma-gänget idag.
    Så det blir lite namngivninig iallafall, kul! Jag kom på att vi kanske kan ha namnkalas på hennes namnsdag i början av augusti, vi får se... ha det gott!
    Kram//linda

    SvaraRadera
  2. Tänker ofta på er! Ni verkar ha det helt underbart! Roligt att Maya trivs också.. Här är det just nu medelhavsvärme så jag njuter så mycket jag bara kan.. Kul att du bloggar så man får ta del av vad som händer! Kram kram och hälsa din fina familj

    SvaraRadera