onsdag 11 maj 2011

En helt vanlig Onsdag

Jag inser vilken suprelyxig vardag jag har nu, lugna sköna dagar med Ygors mamma som hjälper mig med Maya. Ygor är nu borta ute på havet...bland kaskelotvalar.. I wish I was there..vi möttes bland valarna. jag saknar honom redan.Vill så gärna visa valarna en dag för Maya. Hon ligger nu och sover sitt andra sov idag. Jag passar på att sola och ligga vid poolen då hon sover. Över mig flyger en falk, den bor visst vid en lagun lite längre bort. En morgon skall jag ta med mig kameran och ta kort på den. Samtidigt varje morgon kommer en trollslända som dricker ur poolvattnet. Små iaktagelser i den lilla vardagen. Läser fortfarande yourlife, några artiklar varje gång..för att ha några kvar..haha. Spara..som jag är bra. Havet liggen en bit bort, har fortfarande ej tagit bussen själv dit Känns inte helt säkert, men vi har ju bil här så det kan nog gå bra ändå. Vi är trots allt i Brasilien..tänker efter fler gången nu när jag har barn. inte som när jag liftade genom Mexiko och Guatemala på ett bilflak, livet lekte..haha..ibland undrar jag vart den sidan tog vägen. Var sak har sin tid. Snart är det dags för 15:00 kaffet...finns även här..haha. har precis tryckt i mig mosad avocado, alldeles solmogen..nutrition på alla plan. Plus fikon...mmm så gott. Nu vaknade mitt lilla solsken och gav mig världens största smile (:


1 kommentar:

  1. Härligt det låter och ser ut. Såg på latitude på Nils mobil igår var Ygor var. Hans mobil fanns med på kartan, så vi såg huset!! Kul!! Lagunen var nära!! Och havet inte alltför långt bort. Åk inte själv bara!! Och se för guds skull inte rik och glad ut. Tona ner er, mörka Maya. Stanna helst vid poolen tills Ygor kommer tillbaka ;)..
    Var försiktigt.
    Men åh så skönt. Kram.

    SvaraRadera