torsdag 9 juni 2011

Andrum och decoupage

Nu har vi varit hemma en vecka och landat. Jag insåg hur mycket mer tid jag hade att skriva i Brasilien då Ygors mor tog sig an Maya och jag fick läs och pooltid. Bortskämd med andra ord. Lagad mat och tvätt som bara var nystruken och det enda vi behövde göra var att ta hand om Maya. Nu här hemma kom vi snabbt in i mönster igen av alla dessa slag. Hemköp, läkartid, Levaxin hormoner upp och ner. Dagisplats för Maya, vad händer framöver för oss i höst, hur många fler dagar för mammaledighet. Ja så det är bara att dyka ner in i verkligheten, vardag som för en tillbaka till jorden,  vi dimper snabbt ner från stora saftiga mangos och papaya till konkret vardag i ett nafs. Maya har börjat utvecklas till en liten person med stort temperament, utmaingar, andas och se hennes utveckling och skratt däremellan. Min nya hobby mellan blöjbyte, Mayas sovtider, amning, nya matrutiuner är Decoupage. Har provat mig fram under kvällstid och känner att kreativiteten lossnar. Riktigt roligt. Ibland känner jag mig som en rutinrobot när dagen är över..haha. Idag har jag gått på autopilot då Maya har gnällt och skritkit sen halvåtta på morgonen fram tills nu klockan nio på kvällen. Det är bara att andas och se att det är så idag, som när man själv har en dålig dag. Fint Brännöbesök av Andrea och Katta, två fina vänner. Konfekttårta och cashasa från Brasilien och brasilianskt kaffe så klart...mmmm. I helgen åker vi till Rossö, andas frisk naturluft och hoppas på ett havsbad. Vakna upp och ta en kopp kaffe på verandan, ta på sig rossökoftan som alla använder..som blev kvarglömd på ett berg i flera månader men som fortfarande är är behållen, där snackar vi kvalité på hög nivå. Grilla, gå rundan till rossö hamn, köpa en glass...ja bara allt vad sommar innebär.

Sol till er alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar