torsdag 19 maj 2011

Kallfront.....

Det är väl lite lustigt, vi åker från Sverige och far till "värmen"..haha då slår det till at bli höst och en kallfront kommer in, men lustigt är också att man (jag) förväntar mig att det ska vara +27-30 grader varje dag och strålande sol. Som om jag vore på en solsemester när jag egentligen är hos Ygors familj..haha. Men visst vill jag sola och känna den där sköna värmen och bli lite gyllenbrun, det är också väldigt mycket turist, skulle säga svenskt men det finns nog i fler länder. Det var i alla fall a 18 plusgrader regn och starka vindar igår. Lågtryck har alltid påverkat mig och mitt mood..att prata väder är i alla fall svenskt så det förslår. Nu har vi alla fall bakat en jättegod Bollo de banana, en mycket enkel banankaka med skivade bananer i botten, caramel och en vanlig kakmix. Supergott. Novellas visas under hela kvällen på tv:n, syrsorna låter högt och regnet har lagt sig. Maya har sitt kvällsvak, jag hoppas att hon somnar snart..mamman är trött..haha. Nu säger jag god natt och hoppas vakna upp till en alldeles strålande solig dag med varma vindar.



Boa noite !

1 kommentar:

  1. Josefine! Fint att följa dig här via bloggen! Saknar också våra samtal - det blir fint när ni kommer hem! När komme ni nu igen? Synd att hösten kommit till er - hoppas ni får riktigt mycket sol o värme innan ni åket hem.

    Massa kramar! Hälsa!

    Och vad go Maya är på bilden..

    SvaraRadera