lördag 18 juni 2011

Berg och dalbana

Jag sitter i soffan nu inbäddad i morgonrock och tänker..kan man gå klädd så här kl fem på dagen..haha..jodå när det regnar så kan man det,att gå in i ett ide på nåt sätt. Man kan säkert gå klädd så här när det är sol med, men då vill man oftast gå ut. Trött är mitt mantra den senaste månaden...hormonerna upp och ner, värderna likaså..jag hoppas en dag kunna vara helt i balans utan att äta medicin för det. I och med att denna blogg är en reflektion av livet, mitt liv, så skriver jag om hur det är att vara mor, känslor och tankar. Tålamodet har inte varit på topp då tröttheten träder in, men efter att ha pratat med mina systrar som vet efter en sju åtta månader som mamma, att ej ha sovit en hel natt, så vet jag att det jag upplever är alldeles normalt. Nu i och för sig så sover jag ju bra, men man vaknar ju ändå..Nu vill jag inte att det ska bli ett tråkigt inlägg och negativt, bara en reflektion av mig själv mitt i livet. Idag hade jag en egen tid i ca tre timmar, jag nästan sprang runt i en massa olika affärer, jag ville egentligen bara sova..eller inta en stilla tystnad på ett meditationscenter, men på något sätt var det skönt att bara gå själv och få vara Josefine. Tid är något som jag uppskattar mycket nu, att ta vara på tiden. Både med min familj och med mig själv. Jag vill ju vara en glad pigg person inte bara mamma utan som person i helhet. Konkret lösning på detta är ju så klart sömn, få bukt på hormonerna, inte ha inflammation i min vänstra handled..börja träna och gå på meditation igen. Bada i havet, andas skratta mycket och äta god mat och gå på massage. Pyssla är också en bra sak att göra, vara kreativ. Jag har ju gjort en liten fin ask i alla fall, skall hitta fler burkar av olika slag, roliga saker att klistra på, måla. Ibland önskar jag mig ett eget litet ljust rum, en liten atelje med alla romantiska inslag som förgyller rummet, musik och gott kaffe. Det ska jag drömma in. En större lägenehet helt enkelt. Nu dricker jag en god öl, New Castle Brown Ale med lite ost och korv till...riktigt gott. jag är ju numera en carnivore efter femton år som vegetarian. En helt ny värld har öppnats. Regnet strilar ner och alla väntar på sommarvärmen..svensk sommar. Snart åker vi till Rossö, sköna familjedagar med en massa mys, bad och midosmmarafton.

God afton till alla som läser (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar