söndag 19 juni 2011

Saker som förgyller vardagen..då det regnar..och regnar

Världens längsta dag, Söndag. Det känns så idag i alla fall. Det kryper i kroppen, vill ut, vill ha sol vill bada, tillgänglighet till havet, snabbt och lätt. Vart är den varma sommaren? Jag köpte till och med en vår/höst jacka alá marin style fast lång. Då kändes det helt plötsligt som det var på väg att bli höst. Nu till veckan åker vi upp till Rossö, ska bli skönt. Mjölktåget till Överby, 2 1/2 timma att hitta på något med Maya. Där uppe får jag alltid en sommarkänsla trots vädret, sommarlukt, sommarblommor..ja allt som man vill ha som gör att känslan infinner sig. Det enda som får mig att känna den där känslan är alla måsar som skriker. Tittar jag ut genom fönstret så blir jag alldels deppig, folk i mörka kläder..paraply och regn. Jag blir oerhört påverkad av vädret och kan bli så rastlös av att vara inne..jag förstår alla mamma och pappalediga som trots skurar drar ut sina stackars barn, instängda under ett plastskynke, endast deras små ögon kikar fram. Jodo ut ska man. Har också observerat och förstått en sak, att  som småbarnsförälder prata i telefon när man är ute och går  med barnet i vagnen, då ringer alla samtal. Först tänkte jag, nämen gud varför ska dom ringa när dom är med sitt barn..hmm..jo för att det är den enda tiden du som förälder kan koncentrera dig på ett samtal, till och med komma ihåg vad du sa...haha.
Ananaskakan blev väldigt god, superlätt att baka. Endast en sockerkakssmet och i med all ananas, vips så är den klar. Hmm..nudå vad skall jag göra nu, Maya har somnat, det är totaltyst i vårt hem för en gång skull. Kanske inte göra något alls, det är en utmaning det med.

1 kommentar:

  1. Vi får ta och ses igen snart Josefine. Fika o prata om stort och smått i livet. Tack för den fina rosiga muggen! Och vaf fint du pysslar! Vill se på riktigt sen. Kram!

    SvaraRadera