tisdag 25 oktober 2011

Endless summer...

Ja då har vi nästan varit i Brasilien i fyra veckor, känns ibland som sex månader, härliga rytmiska land. Jag reagerade på när en vän skrev om glögg och pepparkakor..va vaddå, har jag missat något? Jag är nog kvar i den ändlösa sommarens vibbar. Som när man var barn och sommarlovet var sååååå långt och härligt. Brunbränd, myggbiten och barfotafötterna var så där ingångna att skor kändes totalt fel. Nej jag vägrar leta upp min tre år gamla tjocka svarta dunjacka i källaren. Vill inte se...håller för öronen..haha. Hör inget ser inget. Jodå det är sant, vi kommer tillbaka till kylans grepp och vindens piskande vindar..haha här får ni för att ni varit och gottat er alldelses för länge i Brasilien. När vi åkte i slutet av September så var det varmt, fortfarande gröna skogar. Okej hur överlever jag en vinter hemma, jag har funderat. Lösningen är ett årskort på Universeum, fly till djungelns skogar , till havets alla mäktiga djur. Köpa träningskort på ett hyfsat billigt träningscenter. Endorfiner here I come. Fika mycket på trevliga fik. Umgås med vänner och familj. Baka mycket, ja vad mer...visa Maya världen. Pussa min man mycket. Jobb var det också, hitta ett bra jobb, att Maya får komma till ett bra dagis. Dricka choklad utomhus, njuta, vända på gud vad jag är trött mönstret. Allt detta tänkte jag på idag då jag solade utomhus vid poolen, läsandes yourlife, lyssnade på Kutira och Raphael, musik från Hawaii. Kände mig så där lyxigt lätt och mjuk samtidigt. Solen var så där len mot huden, underbar vind. Distans till vardagen hemma är bra, då kan jag träda in lätt igen och förhoppningsvis hitta nya vägar. Är så tacksam över denna energipåfyllande månaden här i Brasilien.

Mot Nordens isande vindar....med lätthet (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar