lördag 15 oktober 2011

Total lycka och förfäran !

Häromdagen åkte vi förbi ett stort plumeriaträd. Jag kom ihåg husnumret och tänkte hit måste jag bara gå. jag älskar denna lilla blomma som jag för första gången kände lukten på Hawaii. Denna doft är bara så härlig....blomman är dessutom så fin. Så idag den varmaste dagen ever bestämde jag mig för att gå dit till trädet och plocka nåra blommor..kände mig lite som en tjuv..haha. En km tror jag vi gick..haha. Vad gör man inte..Maya var så där lagom road. Jag hittade ganska många blommor som hade fallit ner från trädet utanför huset med tre vakthundar.....alla här har vakthundar. Ett tecken på den värld dom har här, mer våldsamt och alla vill skydda sin hem och familjer. I vilket fall så gick vi tillbaka, glad i hågen och mycket nöjd..haha. YES. Som ett barn på julafton, nu ligger blommorna i en vacker skål. Vi kunde även blivit förgiftade idag..hittade ett par fina större snäckor, där sniglar bor..plockade upp dessa och tog hem dom. Visade dom för Vera, Ygors mamma..hon blev alldeles förskräckt. Oh no...dom är jättegiftiga. Som tur var var dom tomma skalen och torra...annars kanske vi inte hade överlevt. Man ska visste ej ens ta i dom. Så fina som dom var, ville ju bara ta några bilder. Är fortfarande paranoid...om Maya tog i en utav dom. Ja så är det här, man ska inte ta i saker man ej vet något om.

Go kväll, Boa Noite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar