fredag 4 november 2011

Ashes and snow....en lång vacker meditativ dröm


Letter 68

"A pod of whales was lying like long recycling Buddhas on the sea.
My sister and I put our ears to the bottom of the boat so we could listen to their songs.

We turned to my grandfather and asked, 'What do their songs mean?'

'The whales do not sing because they have an answer,' he said.
'They sing because they have a song.'"  
Jag berördes så djupt igår när jag såg filmen "Ashes and snow" med min vän Bibbie som gav mig den i födelsedagspresent...tack Bibbie för det. Mina ögon öppnades för en värld som jag har inte har haft tid med , som finns där inom mig. Djupet, Poesin, själen, kontakten till det som inte syns. En sekvens speciellt när en kvinna dansar med en örn som flyger rakt emot henne, rätt in i hjärtat kom den, känslan, glädjen, sorgen från inte vet vad, bara en känsla som infann sig just då. Bara att vara i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar