fredag 30 september 2011

Senor Peregrino

Landat i sambans land, kommit in i deras vardag, tiden, känslan av ro och distans till allting. Konstigt nog får jag mer energi till allt här..eller så är det inte så konstigt, miljön, solen, luften som sprider fukt och en lukt av Brasilien. Huset är stort och luftigt, inte en tvåa med små ytor..det kan vara det (:
Jag hinner skriva nu när Maya sover, tänka och vara en gnutta kreativ. Jag köpte en fin bok innan vi flög hit. Senor Peregrino...reste genast till Mexiko, chillins land, Frida Khalo. Detta är en jättefin om passion, om att att aldrig ge upp, och tron på mirakel som dom beskriver den. Man känner dofterna av Mexiko, empatin för den lilla flickan som evigt kämpar för att komma loss ur en befläckad tillvaro av skam. Ohh jag älskar när jag hittar såna här böcker, när man bara vill läsa och läsa, nu är jag lite praktisk och läser little by little då jag bara tog med en bok hit. Har även Yourlifes nya nummer och DV så det ska nog gå bra ändå. Lovar att återkomma med lite bilder på bloggen.


beijos (:

1 kommentar: