tisdag 6 september 2011

Vardag och en uns glamor då och då

Ska vi byta grejer..ska vi byta grejer med varann..ja det är min vardag..haha, barnvisor och vardagsglamour. Börjar inse nu hur det kan upplevas att vara ensamstående. Jag vill ge alla ensamstående föräldrar en eloge, vilker jobb ni vi gör. Nu är jag inte det, bara ensam i nästan en månad med Maya. Tycker det går bra men längtar efter avlastning av min man, att få sova...Nu sitter hon bredvid mig och bonkar på dator...måste hända något hela tiden. Vila..va vad är det. Snart tio månader och väldigt energisk, nyfiken så klart och ett humör som heter duga. Nu är tiden över vid datorn..haha..ut med allvädersstövlar på lekplatser och leka, eller titta på hundar helst, det är roligast. Jag har fortfarande lite stadskläder, har inte riktigt skaffat Didrickssons regnset, utan är nog mer en sån där skönaklädermamma. Som får en att känna en uns glamour. Nu är Maya riktigt uttråkad, nu bonkar hon med marakkasen på en pajform, underbart ljud. Okej får bli en kort blog. Idag var Katta här en vän från Brännö, mysigt, skönt att hon också var lite trött och ville vila. En sak om dagen är bra, rutin är riktigt bra, allt för en hemtrevnad och fungerande vardag. Vinden viner och hösten gör sig påmind, tre veckor kvar till vi ska till Brasilien. Köpte en ny bikini för 100 kr..kändes lite bissart men bra. Brasilien är min morot..(:

ja nu måste jag underhålla lillan...hej hej.

1 kommentar:

  1. Ensamstående är verkligen inget man önskar, tur det bara är temporärt även om det kan vara nog så jobbigt! Ja jösses vad det regnar & regnar, jag har funderat på att köpa gummistövlar ett tag nu, börjar bli hög tid att göra slag i saken...& regnställ..., vi lär nog få användning av det en del framöver nu med små barn:)
    Det där med en sak om dagen & rutin är inte helt fel faktiskt, ibland bokar jag in för mkt på samma dag (fast var nog mer i början, innan man fattade...) & ibland ingenting alls & inget av det blir riktigt bra, bättre med lite balans i vardagen...
    Höstrusk & bikini, härlig kontrast:)
    Själv har jag varit på babysim idag, 3e gången, riktigt mysigt när man väl är där, även om det känns som ett helt dagsprojekt innan & efter den där halvtimmen i vattnet:))
    hälsningar till dig & Maya// Linda & Inez

    SvaraRadera