tisdag 5 juli 2011

Rosor och åter rosor

Vi tog oss till trädgårdsföreningen och var mitt i rosmekkat, allas rosälskande mekka. Jag gick lös med kameran så klart. Jag tror nog att det är min favoritblomma, så många olika sorter och doftar så gott. Ibland tror jag att jag är född några si sådär 100 år för sent. Den romantiker som bor inom mig får blomma ut när jag är i såna här miljöer. Gammaldags, lite old style. En dag vill jag ha ett hus, eller som man ska säga om man vill drömma in något, vad kul det ska bli när vi bor i ett vackert hus med mycket ljus, och en massa rosor omkring i trädgården, plus stockrosor. Tiden på österlen stillade mitt rosbegär, vi har faktiskt några här med på vår gård. Jag tror att alla någonstans inombords vill bo i naturen, naturlig miljö. När jag var på Brännö hos min vän Andrea och familj då kände jag stillheten igen, tystnaden, att få sitta i en hammock och bara vara. Dricka en kopp kaffe och höra ljudet av vinden, fåglarna och uppleva lugnet. Träden som svajade. Jag bodde ju faktiskt så i fyra år. Längtar tillbaka till naturen. Det är bra att känna efter, ta sig tid att inse vad det är man vill.





Nu skall jag ta mig tid till min kära familj (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar