fredag 25 mars 2011

Zumbanized


Dancing to the rythm...salsa, Merengue, Brasiliansk musik. Svetten bara rinner och alla är euforiska av glädje. Det är Zumba som jag pratar om, en underbart skön träningsform som alla borde prova. Min dag igår var en trött småbarnsmammas dag, dåligt samvete över mitt icke tålamod inför Maya..som många mammor säkert känner igen. Frustrationen över att vara lite bunden och ej komma ut på träning, på grönbete..haha. Efter en promenad med en skrikande Maya, min puls var nog uppe i 150..så lämnade jag över till Ygor och gick in latinovibes. En engagerad Benito till tränare, väldigt latino och glad. Där kunde jag släppa alla tankar, svettas, känna pulsen av dansen och gå in i ett tranceliknande tillstånd. Lovely. Kände hur jag hade längtat efter att dansa, glädjen av träningen. Min kära vän Nanna var med också. Jag förstår alla mammor nu som ser så där lite frustrerade ut, lite hängiga och längtan till vuxenvärlden, vuxenprat och att få vara sig själva. Jag älskar Maya och att vara mammledig, icke att missförstås, bara att få vara sig själv då och då, påminnelsen om sin egna existens är viktig. Detta gäller även alla pappor så klart med som är papplediga, jag vet att många pappor känner likadant. Efter en skön natts sömn så känner jag mig som ny, taggad för att skaffa pass till Maya. Hur kul kommer inte det se ut, hennes pass. En liten liten människa som snart ska flyga till hennes andra hemland, Brasilien. Jag ser fram emot det så mycket. Få träffa Ygors familj, äta goda frukter, som dessutom är solmogna och ta ett litet dopp då och då i poolen och i havet.  Besöka Buzios, en underbar liten by där Birgitte Bardot spenderade mycket tid, finns en staty av henne där, en ganska så nersutten staty så klart, alla sitter i hennes knä och blir fotograferade.

Viva Brazil!


1 kommentar:

  1. We will be swiming in Buzios very very soon!!! Are all the bags packed?

    Te amo!!

    SvaraRadera