tisdag 29 mars 2011

Inre frid och listor

Våren var så närvarade igår med sitt ljus och inte minst när solen kom fram. Vi satt med mammgruppen på glädjebubblan, jag hade aldrig förmodligenvetat om det cafét innan jag blev mamma och förmodligen inte gått in där. Mysigt barnvänligt café med fin personal med hjärtat på rätt plats. Tänk vad allt blir annorlunda när man får barn tänker jag högt..att tänka på om det finns skötbord på det café dit man går. Ljudnivån och annat praktiskt. I kontrast till allt sårl så gick jag till Måndagsmeditationen på tibetanska föreningen. Tyst och åter tyst i det inre. Endast sorlet av bion på hagabion, vilken film är det tro ? Ja alla tankar..som skall välkomna och skjutsa bort, återgå till räkningen av andetagen. Listorna som finns i mitt huvud. Att skaffa inför  Brasilien, att tänka på med Maya..tre veckor var. Sånt jag vill införksaffa till vårt hem..endast ekonomin som kräver en viss sållning. Saronkyrkan säger jag bara here I come. Maya sitter och bajsar vid min sida...kommer det på soffan tro? Haha...byta blöja, tvätta...hmmm vardagsliv. Vart tog glamouren vägen, hit med lite flärd till mamman.

1 kommentar:

  1. Mia Skäringer har alla svar på allt som är annorlunda att bli mamma haha..

    SvaraRadera