måndag 14 mars 2011

Vårkänslor och lejonhonornas samtal


Kände lukten av vår för första gången på länge..den där jordlukten..mmmm. Härligt, äntligen, fimparna och gammelsnön är borta...just då i den stunden, inte på riktigt. Jo snön i och för sig. Jag försöker allt vad jag kan att fånga våren inomhus. Längtan efter påsk, kanske missar vi den i år då vi ev är i Brasilien. Påsk är ju varje år som min pappas fru Annemor sa, helt rätt. I helgen var dom här, vi gick på galleri och åt en skön lunch ute på Avenyn, spansk restaurang. Sen avslutades dagen med en päronkaka Valmont, gjord utv smördeg, päron, mandelmassa och valnötter, även den ur boken " Sötsaker från Haga". Nu sover Maya, då brukar jag försöka göra allt som jag vill göra då hon sover..skynda dig Josefine...kanske vaknar hon snart..hmm..blogga, läsa DV, hmm..diska..för trist, stryk det..blev blog. Idag har jag träffat nya mammavänner i vår föräldrargrupp, svar ja, det var en del förlossningsprat, amning, lejoninnorna som boar in sig, som utbyter information, vill vara en underbar mamma, nej inte jämföra..finns där hela tiden. Jo solsidan har rätt i det..fast man ej vill det. Bara att inse fakta. Du är en bra mamma, allt är normalt. Kom hem och somnade i soffan med Maya, utslagen av vad vet jag, livet. Drömde att jag såg Tom Cruise i en bil på väg till en filminspelning..som jag genast föjde efter så klart. Haha. Mitt liv innan Maya, som vilar just nu.

Viva la vida!

2 kommentarer:

  1. Hej Josefine!
    Känner igen det där att man försöker göra ALLT när barnen sover..
    Ang min keramik så har jag en hemsida - fabkeramik.se
    De blå kopparna heter Charley´s tant.
    Ha en fin måndag!
    Frida

    SvaraRadera
  2. Hej amor, Brasilien är närmare och närmare :)


    Beautiful words där upp :)

    Love you

    SvaraRadera