lördag 5 mars 2011

Den lyckliga ön och annat smått och gott

Jag hittade en bok jag köpt för några år sedan på en second handaffär tror jag, den heter " Den lyckliga ön" av Bengt ... den utspelar sig i söderhavet på femtiotalet. Deras upptäcksresande och liv just på ön Raroia. Blev så glad när jag hittade den, dels för att jag hade glömt var den var plus att den kom så rätt i tiden. Jag ville verkligen börja läsa en bok..som tar mig till söderhavet. Tycker den har ett sånt fint gammaldags omslag, färgerna och blicken hos flickan. Som ni säkert har förstått så finns en längtan just till söderhavet, tänker på det ofta och pratar om det ännu mer..tycker nog Ygor..hihi och mina vänner. Kulturen, havet, djuren och inte minst värmen..! Idag tog vi oss över till hising island, till Lindholmen, jag har bott även där. Vi hittade ett fint litet bokcafé som heter Elenas café, barnanpassat, mysigt, ligger precis vid inloppet i Lindholmen, många som ställde ut. Verkligen att rekommendera. Vi njöt av solen, renare luft och att kunna känna solstrålarna värma i ansiktet. Tyst var det med, har ett behov av tystnad. Visst kan jag längta tillbaka till Brännö, lugnet, naturen och och tystnaden, ö-hänget och enkelheten. Allt har sin tid och sin charm, så är det. Jag är så glad att ha provat på så mycket olika saker och miljöer att bo i. Vad kommer härnäst måntro? Hmm..en ljus och fin gård / hus med stora fönster. Idag stod det en underbar lite vintage barnstol utanför vår dörr,min syster Ina hade fyndat den på saronkyrkan, bästa secondhand stället ever. Vi blev så glada. man kan även göra om den till ett litet bord och att den rullar..helt underbart. Det var lite om allt och inget, Lördagen flyter på och hoppas på en skön film till kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar