fredag 4 februari 2011

Vackra saker, fynd och bara februari...

Lite smått och gott för ögat en dag som denna....




Det är svårt att vara så där superpositiv i Februari...känna den där enorma energin som bara finns på sommaren, när livet är lätt, lätta kläder, lätta skor..saltstänket..havet..värmen och solen..som man ej tror finns då man är mitt i Februariträsket. Göteborgs filmfestial, varma soppor, slafsande skor i biosalongen, pratet om solen som nästan aldrig visar sig..haha. Vädret blir det viktigaste samtalsämnet, mantrat som reciteras om och om igen. jag vill inte låta allt för negativ, bara uttrycka känslan av Februari. Får fina statusar från resande vänner..som snabbt glömde hur grått det var här i Sverige, i Göteborg. Man kan inte ha roligt jämt..finns det något mer negativ uttryck än det. Jo det kan man, livet blir mycket mer roligt om man har roligt ofta. Eller den här...har man inga downs så vet man inte inte hur det är att ha en positiv period. Jorå..skall jag säga er det vet man visst. Varför inte vara på en jämn nivå, då verkar allting så mycket skönare. Don´t worry be happy typ. Efter ett försök att gå till stan med en mindre glad Maya så fick jag vända om hem igen, okej egot fick lägga sig igen ett tag. Jag får klippa mig nästa vecka, håret kan ändå inte se mer trött ut, vad gör det att vänta tre dagar till. Jag förkovrar mig i kreativa bloggar, bilder, tar egna bilder, dricker ur min underbara kopp med rosor på. Fixar en present, ost och vin till kvällen. Jag skall ta ett skönt bad med, Ygor skall ta Maya, njuta av mina tre olästa tidningar, Elle, DV och Your life. Hur skall jag hinna med...haha. Life is hard..(:

Här kommer lite sköna bilder från veckans försök till att vara kreativ.
kakfat från saronkyrkan, Blå mocckajacka från saronkyrkan, Kappa
från Monki ( Rea), havsinspiration för Maya.

Ha en fin helg

Malama Mana! Malama Mana'o! Malama Mana'o'io! Malama Ke Aloha! ! Malama Ka Pono !It Is Your Mind That Creates This World!- Buddha

1 kommentar:

  1. Den här har du missat..Ta ansvar för dina drömmar..även när dom inte alls blir vad du tänkt..för det är bara du som har ansvar för ditt liv, ingen annan.Du kan ju kolla på dokumentären "dear Zachary" så får du kanske lite perspektiv.

    SvaraRadera