måndag 28 februari 2011

Snörvel och vardagsliv

Jag sa till Ygor idag att jag tycker om vardagsliv, smakade på de orden om och om igen...det är inte så dumt faktiskt. Små enkla saker i vardagen kan pigga upp, en positiv sak med om man inte reser är ju att man ej behöver bli så oerhört deprimerad och chockad av kylan och allt grått när man kommer hem igen. Jag vet efter så många resor att jag har kännt just all det där. Eller är det bara ett sätt att förtränga värmen solen och det varma havet..kan vara det. Igår kom förkylningen som ett brev på posten eller vad man säger. Snörvel..host..kliar i hela ansiktet. Februari måste vara den månad där flest människor är sjuka. Inte konstigt att många vill åka iväg utomlands. Jag piggar upp mig själv med inspiration, allt från olika tidningar, film och bakning. Igår gav min kära far mig en bok från Haga. " Sötsaker från Haga", en underbar liten bakbok från hagas cafér. Vi ska baka Äppel och mandelmassabullar. Jag skall även prova våra underbara lakan från Åhléns...prickiga och blommiga i turkos färg. Jag tror att vi alla mår bättre av att leva i en vacker miljö, jag har ett stort behov av det. Därför njöt jag så av att både bo och arbeta på Österlen. En gammal sekelskifts anda, Kockska gården. Jag trivs väldigt bra i Haga med, dras liksom till vackra miljöer. Ibland undrar jag om jag föddes hundra år för sent..haha. Kostyfilmer, vintage och blommigt...kanske levde jag i ett sekelskiftshus i England någonstans på landsbygden..vem vet? Maya visar sig påmind hela tiden när nappen faller ur hennes mun...upp och ner som en jojo från soffan. Hon är för söt nu, känns som varje dag är en utveckling för henne. Jollret försvann för några dagar..kanske var det något annat som skulle visa sig. Nu behöver jag bara amma tre gånger per natt...istället för fem. Det artar sig. Såg även solsidan igår och undrar om alla mammor är så där..att jämföra sina barn. Dom är ju inte stöpta i samma form direkt..individer med sina olika humör oc utvecklingsfaser. Sån vill jag inte bli, jag vill även vara Josefine och inte bara mamma, bra att balansera rollen tycker jag.

Nu vaknade Maya..igen...(:

1 kommentar:

  1. Flest människor blir faktiskt förkylda i februari,åtminstone i år.Ja,föräldrar tycker oftast just deras barn är sötast och smartast och jämför med andras barn.Liksom hund och kattägare tycker just deras voffsing och kisse är så oändligt mycket mer begåvad och smart och speciell jämfört med andras. I människans natur att alltid jämföra och relatera för att finna sin plats och sin betydelse i universum.

    SvaraRadera