tisdag 15 februari 2011

Ljuset är tillbaka...intalar mig att våren är på väg varje dag..

Saker som gör mig glad 

Jag är expert på att vara otroligt positiv då solen är framme..och så fort det är grått så är det som att trycka på en knapp och jag blir genast lite mindre positiv så att säga. Det skulle vara intressant att  räkna ut hur många gånger per dag vi pratar om vädret. I ur och skur så går mammor ut med sina barn, insvepta i en massa kläder och regnskydd..det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder..Jag kikar ner från köksfönstret och inser att jag inte är så ur och skur av mig, mer lätta kläder och lätta skor, bruna ben och ett glas jordgubbssaft i handen. Som mammaledig så finns det ju en del tid att reflektera över saker och ting.
Små små saker som gör mig glad, som igår firade vi alla hjärtans dag med en fransk ton, med en meny utav matiga crepes, söt dessert crepe, franskt vin och till sist en underbar liten söt tårta. Musik av Madeleine Peyroux – J'ai Deux Amours. Maya växer och frodas, ser fram emot att sköna klänningar vi ska sätta på henne, nej inte bara rosa..jag lovar..haha. Gärna lite rutigt, randigt och lite gammaldags. Livet rullar på, vardagen har sin gång, jag börjar bli bra på vardag. Idag tex var vi på migrationsverket, Ygor fick äntligen sitt permanenta uppehållstillstånd. Underbart. Sen två secondhand affärer..så klart. Hittar alltid fynd, varav två saker till min syster Ina som fyllt år. Trivs bra med de små tingen i vardagen...men visst skenar jag iväg på olika resesidor. Det är ju trots allt en före detta vagabond som skriver, icke att förglömma giftet hos alla resenärer..det har bara stillat sig lite för tillfället. Har vi tur så åker vi till Brasilien i Mars eller April, väntar med spänning.

Sol till alla er som läser min blog, Aloha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar