söndag 23 januari 2011

Möten som berör

Jag såg denna fantastiska filmen igår, en underbar short cuts film kan man säga om ni kommer ihåg den, finns även en fransk film som har samma upplägg med olika regissörer. Underbara möten som man blir alldeles upplsukad utav, möten som ofta bara sker när man minst anar det, som kan betyda så mycket, ett kort ögonblick..magi kan uppstå, korta och långa möten i alla variationer. Ofta när man reser så uppståa möten, ibland tror jag att det är ödet, allt bara stämmer in som i fas med varandras öden. Jag hade ett sådant  möte på tåget från Göteborg till Varberg dagen innan Maya föddes, alla jag pratade med där jag satt var sammankopplade till mina vänner. Det var spännande. Så om du har tid och lust för en bra film se den....igenkänning och innerlighet är några utav de ord jag kan beskriva filmen som berörde mig djupt.
underbart skådespeleri, snyggt foto och bra regi. Vill jobba med film nu när jag såg den. Jobba med alla känslor, regin, ljuset fotot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar