måndag 3 januari 2011

Mot ljusare tider och nya möjligheter

Nu äntligen så är jag tillbaka till att ha inspiration för att skriva på min blog igen. Det var som sista tiden på året, man ville liksom att året skulle gå och sen vakna upp till en ny positiv dag, nytt år, ljusare tider. Att andas ut den sista tiden av intensivitet som denna höst har varit, in kom nya vindar, ny energi, härligt. Jag ville ha allting i ljust, vitt helst, glitter och glamour...en dold förträngd önskan om flärd kanske..hihi. Eller bara en naturlig förklaring om att det är ett nytt år, då vill man automatiskt ha ljust, våren som kommer, gärna nya kläder och skor..nytt..nytt. Jag ser tillbaka på året som gått och är så tacksam, så mycket fint som har hänt och inte minst att ha fått en liten dotter. Som just nu snarkar på min mage...zzzz..snusande...så mysigt. Då gör det inget att man luktar kräk, den där sura lukten på alla möjliga ställen som dyker upp..det väger liksom över då när man hör det. Mammaskapet som sakteliga landar, man är som ihopväxta på något sätt, vare sig man vill eller inte, som en enda stor organism. Ibland delar sig organismen och pappan tar vid, bildar en ny organism..filosofen tog övertaget en liten stund här. Nyåret var mysigt med ett lugn och mycket god mat, vår vän Kim var här och delade med  sig av sin glädje och delikatesser. Jag har laddat upp med lite inspirerande bilder, fina gåvor som folk har gett oss, till Maya. mer av inspiration, ett mantra som gärna får upprepa sig varje dag..som igår tex var jag hos min väninna Bibbie på Brännö, en fin stund i det vackra landskapet och hennes mysiga lugna hem. Känns skönt att ha tagit steget att ta mig med Maya själv, första steget var Haga, sen linn´e,sen stan och sist Brännö, i morgon Alingsås...kanske till sist Brasilien..vilket jag hoppas på. Ygors familj måste ju få se lilla Maya. Vad önskar jag då in för detta nya år, pengaflöde, hälsa för alla omkring mig, glädje och en massa spännane saker som tex nya projekt framöver, intressanta möten och allt gott som bidrar positivitet för allt och alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar