lördag 14 januari 2012

Känslan av att hitta en bra bok..

Ibland händer bara att när man är inne i bokaffären så ser man en bok och vet att det är just den här boken jag ska läsa. Alef heter boken, skriven Paulo Coelho. Den handlar just om sökandet, det jag allt bär med mig. Som många bär med sig. Resan inom sig själv och utåt. Förändringens tid och att hitta svar hos sig själv. Vart är jag på väg och varför. Jag har precis börjat läsa den och känner direkt  att denna boken kommer ge mig perspektiv och inse att det är fler än jag som undrar vart dom är på väg.

- Although sometimes, we need to be strangers to ourselves. Then the hidden light in our soul will illuminate what we need to see.
Paulo Coelho

1 kommentar:

  1. Låter som en bra ide för ett tvprogram: Vart är vi på väg?

    SvaraRadera