fredag 27 januari 2012

Fredagkväll och helyllemamman tog fart igen

Kände mig återigen som en helyllemorsa när jag idag bakade morotsbullar och jordärtskockssoppa...så gott och det känns så bra att ge min familj god mat. Ygor står ju annars för det mesta för maten här..och jag äter gladeligen av hans goda mat. Maya har börjat förskolan och trivs som fisken i vattnet, mycket nya intryck och småvänner som går omkring. Hon kämpar med sina små steg och vill också gå ser vi. Det finns en liten kille vid namn Olle som mer än gärna pussar henne..så gulligt. Hon förstår nog inte riktigt grejen utan tittar mest på honom och undrar..vad gör du? Det är en utmanande känsla hos föräldrarna med att gå upp "tidigt" tycker vi..haha..klockan sju. Vi har ju annars sovtit till klockan nio och tagit en långsam frukost. Men samtidigt är det bra att komma igång, bli en "vanlig" människa igen med normala tider. På Torsdag, då vet jag för första gången hur det känns att lämna Maya. Efter 1 år och nästan 4 månader lämna vår lilla plutt till andra personer...alla pratar om hur ledsen man blir. Speciellt om barnet blir ledsen. Men bortsett från denna känsla så ser jag fram emot att kunna få vara själv lite, söka jobb i lugn och ro. Kunna städa rent utan att vara orolig för att Maya ska hitta på något utan att jag ser det..Få sitta och dricka en kaffe i lugnan ro. Eller tänk att kunna läsa en bok eller en tidning utan att bli störd..okej mycket egotänk men normalt, att vilja få tillbaka sina rutiner och få vara i sitt egna igen. Ygor åker snart till Brasilien igen, en månad nästan som gräsänka. Hoppas tiden går fort...(:



Nu väntar en rengöring i badkaret då Maya bajsade..igen för 4:e gången..

1 kommentar:

  1. Så skönt att det känns bra! Önskar vi också kunde få en dagisplats!! Vilka fina bilder på Maya! Längtar efter att träffa er.. Kramar!

    SvaraRadera