måndag 12 december 2011

Glad Lucia!

Nu äntligen sitter jag i min morgonrock plus en tjock tröja..mys...en glögg och lussekatter...ohh vad jag ändå gillar den här tiden. Att få grotta in sig, pyssla i den mån det går med en ettåring som kräver en viss uppmärksamhet. Jag tycker vi har fått det riktigt julmysigt. Mina ambitioner att fota det som är juligt idag försvann då jag var tvungen att ringa till försäkringskassan och A-kassan...energin och kreativiteten försvinner liksom med dessa samtal. Dom var trots allt positiva. Jakten på dagis fortsätter..herregud vad svårt det ska vara då. Okej mina vänner säger på Brännö får du plats på en gång, eller min familj..i Alingsås där Josefin, där får ni plats med en gång. Ska man kämpa på i motvind eller  bara bryta upp och göra det lättare för sig? Flytta måste vi ju göra tids nog ändå, till ett större boende. Jag tänker på det hela tiden, som en nagel i ögat..Som min bror sa, jo antingen flyttar ni till Rio eller Alingsås, båda har festivaler och familj..haha. Så antingen blir det Karnevalen eller potatisfestivalen..hhmmmm..svårt val..haha. När jag gick med Nettopåsarna i regn och vind så tänkte jag som alla vintrar...Josefine vad gör du här? Det måste finnas en högre mening med detta. Nu är meningen i alla fall att dricka glögg och att fira lucia i morgon. Vi har så klart köpt en pepparkaksklänning till Maya. Får se hur länge hatten är på..kanske tre sekunder. Ett annat helyllesvennsoninköp var en röd Didrikssonoverall till Maya....kändes så vuxet..haha. Jo vi är ju som sagt vuxna och föräldrar, men det kändes så där pretto. Fin varm och regntät är den.
Har lagt in en bild från förra vintern en sån riktig vinter  med snö.

Glad Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar