torsdag 1 december 2011

Det blir snart ljust igen....

Jag är verkligen en person som är så väderberoende och ljusberoende som många andra. Kände  att energin inte fanns för att göra några större utsvävande nya projekt. Egentligen borde det vara en ypperlig tid för att vara inomhuskreativ och känna så där..ohh vad härligt det är att se ute mörkret och vara inneilägenhetenpositiv...eller? Jag slog på tv:n i min mörkerkänsla och vips så blev jag lite piggare..en dokumentär om kitesurfing i Tahiti...yes ja tack...söderhavet take me there at once. Varför kan man(jag) aldrig vara nöjd med det som är. Tror att många med mig känner så här nu....okej bara till Mars sen vänder. Vi som har varit i Brasilien två gånger, du borde inte vara onöjd...okej det stämmer men denna perioden är sååååååå lång av mörker, grått och bara rusk. Ingen kan väl gilla läget nu??? Det är nu man skulle åka och komma tillbaka i Mars. Mina gamla vagabondrötter börjar alltid rastlöst leta sig mot varmare breddgrader i November. Vi har varit hemma en månad nu och det känns som ett halvår redan...tiden spelar mig ett spratt tror jag. Maya är för rolig nu, hon är mitt solksen i vardagen, vårt lilla solsken med sina två små tänder i underkäken som fnissar till och visar sig...oiiiiiii.....vad säger kossan..Grrooaoooo..okej, alla djur verkar låta likadant. Tänker att jag borde leka mer med henne, vara mer i hennes höjd, på lekplats..men återigen..ha inte för höga krav. Ingen gillar att stå och frysa i en lerig lekplats och huttra...alla rastlösa trötta, svartklädda föräldrar med sin latte i handen..jodå..det är jätteroligt att stå där..haha. Inne är bra. Då vinden viner och regnet öser ner..som borde ösa ner i torra områden i andra länder. Obalansen som råder i världen. Tänk inte på det nu..ta en god kopp kaffe och en tryffel och tänk inte på fattigdomen, då blir du bara ännu mer frustrerad. Hjärtat knyter sig och vill bara hjälp alla. Kan börja med att rensa ut kläder och ge till de hemlösa. Mammahjärtat som vill hjälpa alla.

Jag hoppas att solen kikar fram snart...annars får det nog bli antingen en restresa eller ljusterapi.

Här är lite bilder, min visionboard...det jag älskar.



Go kväll....

2 kommentarer:

  1. fint om längtan, och innersta tankar i vintermörkret.

    SvaraRadera
  2. Ja så himla fint. Känner mycket som du, som du vet! Du beskriver känslorna så bra och vackert. Önskar vi kunde åka utomlands allihop!
    Kram - vi måste ses. Snart!

    SvaraRadera