söndag 7 augusti 2011

Sommaren i mitt hjärta

Sköna sommar, alla ljuvliga ljumma kvällar, enkelheten i att sitta ute och äta. Njuta, dricka vin, lukten av blommor, folksorl på alla håll och kanter. Känna doften av havet, sanden under tårna, ljumma klippor. Nu hade vi återigen en underbar vistelse på vårt somriga sköna Rossö. Familjen samlas, känslor hit och dit, tankar, allas olika faser, goda middagar, skratt gråt och goda kakor...som jag bara älskar att baka. Livsnjutare som jag är. Som min pappa sa, Jo du Josefine du skulle ha ett jobb som delfinvakt på någon vacker ö med sol och värme..hmm inte ett så dumt förslag..haha. Just för att jag egentligen innerst inne bara vill allt det där som bidrar till att alla sinnen är på topp. Helgens absolut bästa var nog det första badet vid långebrygga, + 23 grader varmt och bastun så klart. Lukten av vedeldad bastu, björkriset som användes, det kalla badet mellan varven. Sen hann vi med en första båttur bara jag Ygor och Maya inne i rossös lilla fjord. Vackert.

Känner mig så glad för min familj och för att ha så mycket roliga saker att hitta på under min mammaledighet.


Viva o verão

1 kommentar: