lördag 13 augusti 2011

Loppissjälens julafton




Nu idag var vi på en loppmarknad på Heden, stor som en fotbollsplan...gud jag kan lätt hitta en massa saker. Vi hittade faktiskt bara sånt som vi behövde till Maya..förutom de tre underbara kopparna...som jag bara var tvungen att köpa. Tre st för tjugo kronor. Jag tror nog att det nästan är det roligaste som finns att hitta bra saker för en billig peng. Dessutom finner man alltid lite vintagevibbar över dom med. Här är lite utav det vi köpte idag. Maya hänge med i babybjörnen, sa inte ett ljud, kvittrade till när en hund gick förbi...händerna på henne snurrar runt...oiiii..oiiii låter hon. Jag tänker att vissa som ej har barn tycker sånt här är så fånigt att läsa..men det blir så här för nästan alla som får barn. Man blir liksom lite uppslukad och gläds åt det lilla i vardagen. Nu när Maya sover sitt eftermiddagssov efter en bajs som heter duga..upptillryggenbajs som jag vaknade upp till. Yrvaken satte jag på barnautopiloten, bara att byta. Ygor var lika trött han. Utanför ljuder lätet av klingande ölpåsar och folk som är klädda lite likadant, hipsters så det förslår. Way Out West överallt. En tanke på den tiden då jag själv åkte på festival. Sen behöver man inte vara 25 år för att gå på festival men medelåldern är det tror jag, på denna festivalen i alla fall. Musik är ju kul, det handlar väl om fas i livet och musikintresse. Vad är en musikfestival med artister som Prince när man kan sitta i soffan och kolla på " Mitt Afrika"..haha. Skojar lite förstås. Fast filmen är ju bra! Nu dricker jag nöjt ur min vackra gamla kopp...koppfetischist som jag är. Just idag är jag så nöjd att bo här i mitt i haga, känna stadssorlet, sommarljuden, värmen som kom tillbaka och kika på alla olika sorters människor som går här utanför.

2 kommentarer:

  1. i just litle bit understand about the language, but, it;s very interesting for me

    SvaraRadera