söndag 5 maj 2013

Hitta lugnet

Varje gång jag skriver så inser jag att det gått en månad. Funderar på varför det blir så..? Instagram är som min nya blogg, fast i bild. Gillar det. Maj månad och vi hade plus 8 grader på Rossö. Men inte gör väl det något när lugnet infinner sig, ett barn och sex vuxna..ohhh..vilken frid. Bra att varva med många barn och ett. Min pappa sa lite försiktigt.. vad tyst och skönt det är med endast ett barn. Hihi. Alla log. Att vakna i ett vackert grönt rum, vackra gammaldags tapeter, där jag varit sen barnsben. Det är en fröjd. Se ut och bara se natur. Lyssna till kaminen, elden. Det är det mitt hjärta vill egentligen. Ingen tv, vi är närvarande och i harmoni. Lyssnar till varandra. Det är bra att komma bort ibland, få distans och inse vad som är viktigt. Jag tycker närvaron är viktig och att känna lugnet. Få inspiration.

Mer av såna dagar, ska skapa det hemma med.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar