lördag 29 december 2012

Tacksamhet

Ljumma vindar, fläkten är på från alla håll..åskan har lagt sig och jag tittar på filmen Chockolat.
Helt själv. Maya somnade sött i hängmattan. Det är det som är grejen, hängmatta och att sjunga. Som alla urinvånare gör, tätt ihop och myggorna surrar stilla runt barnet. Inser hur skönt vi har det och hur tacksam jag är. Fantastiskt att ha en familj till i ett annat land. Maya trivs så bra här, hon bara springer runt, äter mango i enbart blöja. Inge förkylningar, ingen feber. Lekandes, badar och äter farmors goda Brasilianska mat. Så härligt att få lagad mat, ta emot...mmmm. Som jag längtat. Läsa min härliga bok " De vackraste händerna i Delhi", se film, hinna skriva och  fotografera. Solen som ger energi, stillheten och att få vara med min familj är härligt. Gud vad gott det ser ut med choklad...måste nog hämta en. Gillar filmen skarpt, vill bo så, äta så, se ut så..hihi. Kanske föddes jag i fel land, fel epok. Det är lätt att komma in i en annan del av världen, att bli förförd av ckoklad från Frankrike, att köpa vackra sommarklänningar i Brasilien..som jag med lätthet använder. Bossanova och caipirinha...alla goda ting.


1 kommentar:

  1. Men Gud Josefine det låter så himla skönt välförtjänt exotiskt och underbart - vad härligt att få ge Maya detta och se henne tycka pm och uppskatta det och att hon får vars frisk. Jag skulle älska att se mina barn i dem miljön, att ge dom färsk "riktig" frukt och vällagad annorlunda mat. Åh jag njuter med dig! Och saknar er. Längtar till vi kan ses på riktigt och ta igen lite. stor kram o hälsa!

    SvaraRadera