tisdag 24 april 2012

Det gör inte ont när knoppar brister..

Varenda gång jag ser körsbärsträden på järntorget så tänker jag alltid, va har det redan gått ett år? Det är så härligt att se liv igen, både i människan och i all grönska. hur står vi ut här egentligen..?
Men det är väl det som är charmen, att stå ut och se alla växlingar i väder och årstider. Uttrycket, "visst gör det ont när kroppa brister"..jag vet inte det..själv tycker jag det är underbart. Kanske har jag missat hela innerbörden, man kanske tolkar det på olika sätt bara. Våren för mig är den nya tiden, khatarsis, en rening av allt mörkt, den tunga kalla ruggiga tiden. Vi träder in i en nya ljus fas, vi bär ljusare kläder. Vi eldar, också en form av rening. Jag älskar våren!!! Maj är nog den bästa tiden.
Just nu efter mycket kämpande av jobb så kom en tid av lätthet, glädje och ny kreativitet. Ser fram emot denna tiden. Den nya tiden.

Sol och glädje till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar