lördag 30 april 2011

Morgonstund på Le petit café


Vi vaknade utvilade och frukostsugna på något gott...inte bara en torr smörgås med kaffe. På med sköna kläder och mina marrocanska skor och nästan helt själva på Le petit Café...föräldrar som alltid är uppe med tuppen..satte vi oss och åt en skön frukost. Träffade på en gammal vän från Stena Line, Jeanette, längesen sen vi jobbade ihop. Allt kändes så Göteborgskt helt plötsligt..haha. Liten värld på något sätt. En gång kom jag ihåg när jag reste i Guatemala, då jag känner igen en person som bodde i Varberg under min gymnasietid som började prata om gamla vänner från förr i Varberg på sin halländska..det blir liksom lite skumt då mitt i resans äventyr, men även kul att världen är så liten. Nu är det bara ett dygn kvar tills vi ska resa, känns skumt att resa när det är sommar men det är ju för att vi dels ska träffa Ygors familj och för att Ygor ska "tagga" kaskelotvalar. Alla ser ut som frågetecken då vi säger att vi ska resa till Brasilien i morgon, för svenskt som det är så reser man ju bort på vintern och inte sköna Maj..haha.

Sol till er, nästa blogg blir från +29 grader och pool..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar