onsdag 20 april 2011

Färgens tid är äntligen här

Jag tycker så mycket om våren, dels för att det är färgens tid, alla blommar upp i olika kulörer, kärkekens tid, blomknoppar överallt, sprickfärdighetens tid...nästan så det går alldeles för fort. Jag älskar våren. Man kan se i allas ansikten hur värmen mjuknar upp deras vinterbitna ansikten. Varje år tänker jag, ja då har man överlevt en vinter till. Som en medlaj nästan som man fick då man hade klarat ytterligare ett märke i simskolan, en guldstjärna för ett väl klarat tandläkarbesök. Jag var på botaniska häromdagen och upplevde skönhet på många sätt, inte minst alla blommor som blommade, Rodendendronträdet var i full blom. Jag kommer missa näsduksträdet...som är så fint, vi är i Brasilien då. Jaja..vad är en palm mot ett näsduksträd..hihi. Känns underbart att vi kommer iväg, 10 dagar kvar...nedräkning. Inatt låg jag och tänkte på på flygresan...allt praktiskt. Hur många klädbyten för Maya...blöjor..kommer hon sova skönt på flyget.. Tur jag har en man som är lugn och trygg. Nu kommer snart min bror och hans blivande fru på besök ända från Stockholm, blir nog ett besök på Kg:s hans favorithäng här i Göteborg.

Önskar all en fin dag

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Det är helt underbart. Värmen färgerna fågelkvittret. Brasilien kommer också bli helt fantastiskt! Ses imorgon vännen!

    Go bild på maya.. Kram!

    SvaraRadera