söndag 5 december 2010

Far faraway land och julkänslor

Jag har trots som nybliven mamma en längtan till far away land...värmen, det turkosa vattnet, delfiner valar..ja kanske en helt normal känsla när vintern slår in. Jag har tittat på Travel channel nästan hela kvällen, sett ett program om Söderhavet. Pippi långstrumps pappas sjöfaravatten..böljande blå vatten, leis everywhere, hula hula och laid back people. Jag myser och njuter av mammaledigheten, hur det nu kan kallas ledighet..för det är ju ett heltidsjobb...haha. Härliga svängningar varje dag, ingen dag är sig lik den andra. Denna natten var lugn och fin, fick till och med sovmorgon två timmar extra. Underbart, dagen blir liksom enklare och roligare på alla sätt. Snällare. Igår var det en rolig scen som utspelade sig, Maya åt på vänster bröst, Ygor pumpade det andra...Maya kräktes precis innan dess på Ygor för ungefär 30:e gången..kände mig som en ko..haha. Vi har firat andra advent i lugnan ro, hunnit kika på haga julmarknad, Ygor har tränat. Nu ligger både han och Maya och sover. Egentligen borde jag också sova..med tanke på att man är vaken mycket på natten. Men jag vill skriva och titta ut och se alla ljus, juleljus i haga. Dricka lite glögg och känna julen närma sig. Jag tänker på när vi firade en jul i Alingsås, alla vi syskon saknde julstämningen med tanke på att det var plusgrader och ej snö...vi frågade oss alla..känner ni någon julsämning? Nä inte jag heller, alla hade panik..men stämningen kom til slut..säkert med Kalle Ankas jul vid klckan 15:00..som är så heligt och en liten rolig tradition. Lika heligt som kyrkan för det troende. Vår nya tids generations kyrka, Kalle Anka. Roligare.

Aloha till er alla

http://vimeo.com/channels/thebluecontinent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar