fredag 25 januari 2013

Helg ljuva helg

Nu har vi varit hemma en vecka och anpassat oss till både kyla, dagislämning, hämtning och nya ord som omvärldsanalys. Från att ha vilat och vilat, ätit gott och njutit av varje dag kom vi hem till denna kontrast. En mycket nyttig och konkret verklighet. Den som är våran verklighet. Jag tror det är bra att ha olika verkligheter i olika stunder, i livet. Maya verkar dock inte ha vant sig till strumpor, skor och vinteroverall. Kämpandet varje morgon, tålamodet..som gärna tryter. Hitta en strategi. Men nu var det inte strategier jag skulle skriva om, det pratar vi om varje dag på min kurs i marknadsföring.
Jag vill istället skriva om stunder som när jag fikar med Maya på hennes lilla servis,  den första semlan i vinter. Som smakade så gott så gott. Mayas ljuva lukt och små ljud då hon sover, skratter när vi leker. Ja allt detta kommer jag på när hon inte är här. När det finns tid för längtan. Men jag vet att detta är så bra både för henne och för oss. Vi som Josefine och Ygor fick uppleva en lugn skön vuxentidsmiddag på Dubbel Dubbel, sen att kunna gå vidare och ta en espresso i lugnan ro. Lugnet hemma, film, skriva blogg och hinna tänka klart. Med ett glas rött vin.
Jag bara känner en så glädje och tacksamhet just nu. En spännande tid som jag tror blir bra i vår och framöver. En ny energi, sen blir det vår..någon gång har jag hört.

Fin helg på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar